انواع پنجره چیست؟

برای پاسخ به این سوال می توانم پاسخ های مختلفی به شما بدهم. بهتر بگویم پنجره فقط یک تکه نیست. برای تولید آنچه می بینید قسمت های مختلف پروفیل (قاب)، شیشه، درز، یراق آلات و ... در کنار هم قرار می گیرند تا پنجره نهایی به شما تحویل داده شود. پس بهتر است انواع پنجره ها را بر اساس قطعات دسته بندی کنیم:

قاب پنجره: وقتی مردم در مورد انواع مختلف پنجره صحبت می کنند، بیشتر منظورشان همان نوع قاب است. فریم ها در انواع چوبی، آهنی، آلومینیومی، چوبی، پی وی سی و upvc موجود می باشند.
شیشه پنجره: قسمت شیشه ای وظیفه عبور نور را بر عهده دارد و به صورت تک جداره، دوجداره، هوشمند و ... تولید می شود که امروزه شیشه های دوجداره رایج ترین آنهاست.
یراق آلات: وجود یراق آلات بیشتر به نحوه باز و بسته شدن پنجره مربوط می شود. اتصالات مختلف با توجه به مدل های کشویی، دو طرفه، لولایی، محوری و ... استفاده می شود.
اجزای اصلی پنجره 3 مورد بالا هستند که در ادامه در مورد هر کدام توضیح خواهیم داد. البته از قطعات جزئی دیگری مانند لاستیک آب بند نیز در پنجره استفاده می شود که تاثیر خاصی در مدل و انواع پنجره ها ندارد.
انواع شیشه پنجره
برای تکمیل اطلاعات در زمینه انتخاب بهترین پنجره، خوب است مروری بر انواع شیشه داشته باشیم. همانطور که اشاره کردیم شیشه در انواع تک جداره، دوجداره و هوشمند موجود است:

شیشه ساده (تک جداره): این شیشه اولین و ساده ترین نوع برای استفاده در پنجره است. ضخامت آن متنوع بوده و معمولاً از 2 تا 20 میلی متر تولید می شود. عینک تخت نیز در انواع مختلف، رفلکس و ... موجود است.

معمولاً از مدل های چوبی و طرح دار برای محدود کردن دید در قسمت های خصوصی خانه استفاده می شود. مدل های رفلکس و انعکاسی با افزودن مواد پوششی روی شیشه تخت ساخته می شوند. این شیشه نور خارجی را در روز منعکس می کند و نفوذ نور خورشید را کاهش می دهد و در شب برعکس عمل می کند.

شیشه های دو جداره: بهترین انواع شیشه برای استفاده در ساختمان ها، مدل های دو جداره و حتی چند جداره می باشد. مهمترین مزیت پنجره های دوجداره در مقایسه با نمونه های معمولی مقاومت بالای آن ها در برابر حرارت و آلودگی صوتی است.

خانه محل سکونت و آرامش ماست و عایق صدا قطعا ویژگی مهمی است. در شیشه دوجداره دو شیشه مجزا در کنار هم قرار گرفته و در فضای بین آنها هوا یا خلاء خنثی تزریق می شود. نتیجه این سیستم گرمای بیشتر در زمستان، سرمای مطلوب در تابستان و عدم انتقال صدا است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد