معرفی انواع مختلف سیم

در زندگی روزمره ما با انواع مختلف سیم ها سر و کار داریم و هر روز از آنها برای کاربردهای مختلف استفاده می کنیم. همانطور که می دانید سیمها یکی از پرکاربردترین قطعات در کلیه صنایع هستند. به طور خاص ، انواع مختلف سیم در توزیع و انتقال برق و برق به طور گسترده ای استفاده می شود. وظیفه انتقال جریان از طریق انواع سیمها به عهده قسمت داخلی سیم است که هادی نامیده می شود و از موادی مانند آلومینیوم ، مس و مس قلع اندود ساخته شده است. انواع سیم ها دارای رنگ های مختلف هستند ، هر رنگ عملکرد خاص هر سیم را نشان می دهد. به این ترتیب سیمها از قسمتهای مختلف عایق ، پوشش میانی ، هادی ، لایه جدا کننده ، زره فلزی و پوشش نهایی ساخته می شوند. 
طبقه بندی انواع سیم بر اساس نوع رسانایی
  1. سیم
این سیم را سیم خشک نیز می نامند زیرا فقط از یک رشته هادی مس استفاده می کند و مواد عایق آن PVC است.
توانایی تشکیل این نوع سیم ها باعث شده است تا در انواع تابلوهای الکتریکی از آن استفاده گسترده شود.
2. پخش کننده سیم
این نوع سیم ها ، برخلاف سیم که از یک رشته سیم هادی مسی تشکیل شده است ، سیم های اسپری از چندین رشته سیم هادی مس به هم پیوسته تشکیل شده اند. این رشته های مسی با عایق پلاستیکی پوشانده شده اند. از سیم های اسپری به دلیل انعطاف پذیری در سیم کشی ساختمان استفاده می شود.  باید از لوله برق در آن استفاده کنیم. 
3. سیم های نیمه هادی
سیم های نیمه هادی از نظر میزان خشکی و ضخامت الیاف هادی مس مانند سیم های سیم هستند و از نظر تعداد الیاف هادی مانند سیم های اسپری هستند. انعطاف پذیری سیم های نیمه هادی کمی بیشتر از سیم های سیم دار است و در صورت نیاز به انعطاف پذیری بیشتر ، از آنها استفاده می شود. سیم های نیمه هادی عملکردی مشابه سیم های سیم دارند. 
4. سیم نایلونی
سیم نایلون سیم است که از ترکیب دو سیم نازک تشکیل شده است و به طور کلی به هم چسبیده اند. به سیم سفید نیز معروف است.
استفاده از سیم نایلون را می توان در سیم کشی ساختمانها و ادارات و همچنین در مناطق مسکونی و سایر کاربردهای این محصولات در وسایل برقی مانند سیم کشی داخلی لوسترها و برخی وسایل برقی که عموماً قدرت خیلی بالایی ندارند ، ذکر کرد. مصرف. است.
5. کابل ها
کابل ها در واقع نوعی سیم هستند که دارای چندین لایه عایق و پوشش هستند. برخی از کابل ها از چندین سیم و برخی دیگر از چندین سیم یا سیم ساخته شده اند.

وال پست چیست ؟

اسم وال پست تا به حال حتما به گوشتان خورده است و شاید تا بحال در ساختمان های متعددی مشاهده کرده باشید که در میان قاب ها و در دل دیوار ، پروفیل هایی با نمره پایین قرار گرفته است ، و از خودتان بپرسید دلیلش چیست؟

متن  زیر تا حدود زیادی موضوع را برایتان روشن می سازد:

وال پست چیست ؟

وال پست (Wall post) : کلافی است که در طولهای مشخص برای یکپارچه عمل نمودن دیوار بکار می رود.

انواع وال پست :

وال پست به معنای نگهدارنده دیوار و به 2 صورت وال پست قائم و وال پست افقی می باشد .

 این وال پست ها سبب درگیری دیوار با اسکلت و در نتیجه استحکام دیوار خواهد شد .

وال پست قائم در زمانی که دهانه شما بزرگ باشد از روی تیر طبقه پایین به زیر تیر طبقه بالا در دهانه جوش میشود .

نوع اتصال وال پست :

دو سر این اجزای قائم    ( که معمولا” قوطی 6*6 انتخاب می شوند ) باید به گونه ای مناسب در کف و سقف مهار گردند. برای این کار میتوان قبل از بتن ریزی داخل قالب ها پلیت جایگذاری کرد و بعد از اتمام بتن ریزی از این پلیت ها برای جوشکاری وال پست ها استفاده کرد و یا میتوان با انکر بولت اقدام به جایگذاری پلیت در تیرها و ستون ها نموده و از ان برای اتصالات وال پست استفاده کرد . قیمت نبشی را در این لینک مشاهده کنید. 

حداکثر طول و ارتفاع مجاز دیوار غیر سازه ای یا فاصله بین وال پست های قائم وافقی :

طبق تعریف بند 3-7 صفحه 64 آئین نامه 2800 ویرایش دوم ، حداکثر طول مجاز دیوار غیر سازه ای یا تیغه ای بین دو پشت بند عبارتست از 40 برابر ضخامت دیوار یا تیغه و یا 6 متر هر کدام کمتر باشد. حداکثر ارتفاع مجاز دیوارهای غیر سازه ای و تیغه ها از تراز کف مجاور 3.5 متر می باشد . در شرایط فوق نیازی به اجرای وال پست قائم یا افقی نیست ولی در صورت اضافه شدن دهنه ها یا ارتفاع نیاز به استفاده از وال پست می باشد.

لبه قائم تیغه ها :

لبه قائم تیغه ها نباید آزاد باشد . این لبه ها باید به یک تیغه دیگر یا یک دیوار عمود بر آن ، یا یکی از اجزای سازه یا ستونکی که به همین منظور از فولاد ، بتن آرمه یا چوب تعبیه می شود، با اتصال کافی داشته باشد. ستونک می تواند از یک ناودانی حداقل نمره 6 یا معادل آن از فولاد ،بتن آرمه یا چوب تشکیل شده باشد . اگر طول تیغه پشت بند کمتر از 1.5 متر باشد ، از لبه آن می تواند آزاد باشد.