مشخصات تیرآهن IPB

به طور کلی دو نوع تیرآهن I و H شکل در دسته تیرآهن ها وجود دارد. این تیرآهن ها بسته به بال و عرض و استانداردهای اروپا در دسته های مختلفی قرار میگیرند. از استانداردهای تیرآهن می توان به تیرآهن‌های IPE، INP و IPB اشاره کرد. تیرآهن های IPE و INP در دسته تیرآهن‌های I شکل قرار میگیرند. تیرآهن IPB در دسته تیرآهن‌های H شکل، که به آن تیرآهن هاش نیز می‌گویند قرار میگیرند. هرکدام از این تیرآهن‌ها بسته به خصوصیاتشان، کاربردهای مختلفی دارند. از آنجایی که تیرهای IPE و INP در صنعت ساختمان سازی از یک جهت می توانند کشش را تحمل کنند، این تیرها روانه بازار شدند. در نهایت هم تیرآهن استاندارد IPB به دلیل تحمل کشش از دوجهت، مزایای بسیاری دارد. همین مساله باعث تفاوت قیمت تیرآهن IPB با سایر تیرآهن ها را دارد.

این مقطع فولادی متعلق به یکی از بخش‌های استاندارد فولادی اروپا است که دارای بال گسترده ای است. همچنین به عنوان تیرآهن با بال پهن شناخته می شود که ازسه بخش تشکیل شده است. دو بال موازی که دو انتهای تیرآهن را تشکیل می دهد. یک تکه آهنی ضخیم، بین این دوبال و به صورت عمودی قرار دارد که به آن جان تیرآهن میگوییم. طول این بخش‌ها (جان و بال) می‌تواند نیروهای فشاری را تحمل کند. همچنین این طول‌ها به این مقاطع فولادی، این اجازه را می دهد که تحمل قابل توجهی در خم شدن داشته باشند. اندازه تیرآهن، مقاومت کلی آن را دربرابر نیروهای خمش توصیف می کند. این مقدار(اندازه تیرآهن)، لختی اینرسی مساحت تیرآهن، حاصل ابعاد تیرآهن IPB است.

مزایای داربست



1) ظرفیت تحمل عالی. هنگامی که ابعاد هندسی و ساختار داربست شرایط استاندارد را برآورده کند ، در شرایط عادی ، ظرفیت داربست تک ستونی می تواند به 15kN k 35kN (1.5tf 1.5 3.5tf ، مقدار طراحی) برسد.


2) بسته بندی و دفع توالت ، تنظیم حساس. از آنجایی که طول لوله استیل قابل تنظیم آسان است و اتصالات اتصال دشوار است ، می توان داربست سازه ها و سازه های هواپیما را مشاهده کرد.


https://www.fooladfidar.com/product-category/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%8A


قیمت لوله داربستی را از ما بخواهید fooladfidar.com

3) اقتصاد را با هم مقایسه کنید. پردازش ساده است و هزینه سرمایه گذاری در همان زمان کم است. با فرض اینکه ابعاد هندسی داربست به دقت طراحی شده و عملکرد لوله فولادی بهبود یافته است ، استفاده از داده نیز می تواند تأثیر اقتصادی خوبی داشته باشد. قاب لوله فولادی معادل حدود 15 کیلوگرم فولاد در هر متر مربع ساخت و ساز است.


نقص داربست:


1) گیره (مخصوصاً پیچ آن) به راحتی برداشته می شود.


2) میله های اتصال به طور غیر منتظره به هم وصل می شوند و بار و نیروی داخلی توسط نیروی ضد کشویی منتقل می شوند و از این طریق ظرفیت تحمل را کاهش می دهند.


3) کیفیت مشترک گره های گیره به طور قابل توجهی تحت تأثیر کیفیت گیره و عملکرد کارگر قرار می گیرد.


سازگاری داربست:


1) داربست ، قالب و سایر قابهای پشتیبانی را به روشهای مختلف بسازید.


2) مونتاژ قاب.


3) راه اندازی رمپ ها ، سیل های کاری ، غرفه ها و سایر سازه های موقتی ،


4) میله را به عنوان کمک به انواع دیگر داربست تقویت کنید.