انواع ورق فولادی

ورق سیاه (ورق داغ)

ورق های سیاه که به آن ورق های داغ نیز گفته می شود در سه نوع ورق سیاه و صنعتی و معمولی تولید می شوند و با استانداردهای مختلفی تولید می شوند.

برای اندازه گیری کیفیت ورق سیاه ، از شاخصی به نام ST استفاده می کنیم که یک ورق سیاه استاندارد بین St33 و St 52 است. این تعیین بر اساس میزان کربن موجود در ورق است ، به طوری که ورق St 33 را دارد. کمترین مقدار کربن منجر به انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر کیفیت ها می شود و ورق ST52 دارای بالاترین مقدار کربن و در نتیجه کمترین انعطاف پذیری است. است.

مشاهده قیمت ورق سیاه

ورق روغن (ورق سرد)

ورق های سرد ، همچنین به آن ورق های روغنی نیز گفته می شود ، نوع دیگری از ورق های فولادی است که با استفاده از فناوری نورد سرد تولید می شود. دلیل نامگذاری ورق های سرد به عنوان ورق های روغنی یک اصطلاح رایج بر اساس ظاهر این ورق ها است.


در این فرآیند ، ورق روغنی از ورق های با ضخامت بالا با غلتیدن به ضخامت های پایین ساخته می شود. در این فرایند ، به دلیل استفاده از نورد سرد ، کیفیت ظاهری ورق های نورد شده بسیار عالی است. بنابراین ، از ورق های روغنی بیشتر در برنامه هایی استفاده می شود که ظاهر بدن را تشکیل می دهد. ورق سرد بسته به نوع آلیاژ و همچنین عملیات حرارتی که روی آنها انجام می شود ، به چند دسته کلی تقسیم می شود.


ورق های معمولی (مانند ST۱۲) ، ورق های نیمه کششی (مانند ST۱۳) و ورق های بسیار کشش (مانند ST۱۴) نمونه هایی از انواع ورق های روغنی هستند. ضخامت استاندارد ورق روغن بین 1 تا 10 میلی متر و 2 میلی متر است و دارای دو عرض استاندارد 1 سانتی متر و 2 سانتی متر است. در ایران ، فولاد مبارکه اصفهان ، هفت الماس و شرکت وست فولاد بزرگترین تولیدکننده ورق سرد (ورق روغن) هستند و جزء ورق های وارداتی ورق نفت روسیه و قزاقستان در بازار ایران هستند.

علاقه مندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت فولاد فیدار مراجعه نماییند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد