ویژگی ها و انواع ناودانی

ناودانی فولادی پروفیلای باز است که تصویر مقطع آن U-Latin است. این پروفیلاز یک صفحه افقی به نام های قالب و دو هواپیمای عمودی به نام بال تشکیل شده است.

  

ناودانی به دلیل ظاهر خوب در پروژه های عمرانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. انواع و اقسام ناودانی ها را می توان از نظر روش تولید و شکل نهایی مورد بحث قرار داد.


در استانداردی که توسط سازمان ملی استاندارد ایران تهیه شده است ، فقط مشخصات و معیارهای ناودانی های گرم نورد ذکر شده است.


سایر استانداردها مانند استانداردهای اروپایی و روسی می توانند اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار دهند.



ناودانی های فلزی


انواع ناودانی ها از نظر فرآیند تولید

ناودانها از نظر فرآیند تولید به دو دسته کلی قابل تقسیم هستند:


ناودانی های نورد

همانطور که می دانید شمش خام گرم با عبور از غلطک هایی که به عنوان نورد شناخته می شوند تبدیل به یک رودخانه می شود. بسته به اندازه رشته ها ، ناودانی ها به همان اندازه خط تولید بیرون می آیند. به این نوع پارچه نیز روده می گویند.


این نوع ناودانها توسط سازمان ملی استاندارد ایران تأیید شده و در صورت رعایت تمام معیارهای تعریف شده در استاندارد 6-1 در فرآیند تولید آنها می توانند علامت استاندارد را دریافت کنند.


ناودانی پرسی

ناودانی های مطبوعاتی با فشار دادن ورق هایی که تا 2 متر برش داده می شوند (یا در سایزهای دیگر بنا به درخواست مشتری) تولید می شوند.


این نوع ناودان بسته به نوع ورق تهیه شده برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. حتی برخی از نوع ناودانی های کوبه ای فقط برای شکل ظاهری و لبه های ساختمانی که باید صاف باشند ، در ساختمانها و به مناسبت مورد استفاده قرار می گیرند.



انواع ناودانی ها از نظر ظاهری


ناودانی های مشبک معمولاً از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند. این ورق ها قبلاً توسط گالوانیزه گرم یا سرد ساخته می شدند.


همچنین ، همانطور که از نام آن پیداست ، سوراخ هایی در این ورق ها ایجاد می شود تا به صورت یک توری شکل گرفته شود تا در آینده بتوان از آنها برای ملزوماتی مانند بستن پیچ استفاده کرد.


به عنوان مثال ، در ساخت قفسه های فلزی از این نوع ناودانی استفاده می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد